Psychologia w praktyce

dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik
kierownik studiów
Głównym celem studiów jest rozwinięcie umiejętności psychologicznych i społecznych przydatnych w codziennym funkcjonowaniu uczestników zarówno w środowisku pracy, jak i poza nim. W szczególności celami studiów jest podniesienie umiejętności uczestników w poniższych obszarach:
- komunikacja interpersonalna
- komunikacja asertywna
- negocjacje,
- wystąpienia publiczne,rozpoznawanie emocji i zarządzanie emocjami
- radzenie sobie z nadmiernym stresem
- budowanie dobrych relacji w pracy
- radzenie sobie w sytuacji konfliktu
- kreatywne rozwiązywanie problemów
- efektywne zarządzanie sobą w czasie
- ustalanie, planowania i realizacja celów
- automotywacja i motywowanie innych
- znajdowanie równowagi praca-dom
- dbanie o własny dobrostan.
Dla kogo:
Adresatami studiów „Psychologia w praktyce” są:
- absolwenci studiów wyższych (magisterskich lub licencjackich), niezależnie od ukończonego kierunku studiów
- osoby, które dążą do rozwoju swoich kompetencji psychologicznych i społecznych
- osoby, które dostrzegają znaczenie wykorzystania kompetencji psychologicznych i społecznych w codziennym życiu prywatnym i zawodowym
O studiach – w skrócie:
- 2 semestry
- 200 godzin dydaktycznych
- zjazdy średnio co 2 tygodnie
- zajęcia w soboty i niedziele
- absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na UW
Przeczytaj, co mówią nasi absolwenci!
Studia liczą 200 godzin dydaktycznych, w tym 56 godzin wykładów oraz 144 godziny warsztatów.
Rok akademicki 2022/2023
Semestr I
Plan może ulec jeszcze nieznacznym zmianom!
15-16.10.22
05-06.11.2022 r.
26-27.11.2022 r.
10-11.12.2022 r.
14-15.01.2023 r.
21-22.01.2023 r.
Semestr II
terminy wkrótce!
Kierownik studiów podyplomowych:

dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik
Prezes Zarządu CC Innovation. Twórczyni metody usług dla organizacji Multi-Level Concept oraz Szkoły Coachingu i Pracy z Grupami MLC. Pionierka coachingu w Polsce, senior coach i superwizor The European Coaching Federation (EuCF), akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu. Laureatka nagrody „Skrzydła za dbałość o standardy coachingu” przyznanej – podczas Gali z okazji 15-lecia coachingu w Polsce – przez całe środowisko coachów: Stowarzyszenie Coachów Polskich, Izbę Coachingu, ICF (International Coach Federation) i EMCC (European Mentoring and Coaching Council).
Pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, autorka studiów podyplomowych – ,,Coaching w organizacji” oraz współautorka studiów ,,Psychologia w coachingu”, ,,Psychologia w praktyce – efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym” oraz realizowanych na ALK ,,Coaching zespołów w podejściu MLC’’. Ponadto wykładowca na studiach: ,,Psychologia zarządzania personelem”, ,,Psychologia zachowań rynkowych”, ,,Psychologiczne podstawy komunikacji medialnej”, ,,Psychologia dla liderów”, ,,Psychologia pozytywna w praktyce – trener umiejętności psychospołecznych” oraz w Wydziale Zarządzania ,,Doradztwo zawodowe”. W SWPS prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych ,,Psychologia klienta w marketingu usług”, ,,Praktyczna psychologia społeczna”, ,,Metodyka i psychologia zarządzania projektami”, a na UMCS – w ramach studiów ,,Coaching i mentoring”. Prowadziła też zajęcia w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN na studiach ,,Executive Doctor of Business Administration Program”.
Ponad 25 lat pracuje z klientem indywidualnym oraz z zespołami, zarządami firm i kluczowymi menedżerami w organizacjach. Wspiera klientów konsultacjami specjalizując się w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, w tym pozyskiwaniem odpowiednich pracowników i efektywnością ich pracy, rozwiązywaniem problemów, także w obszarze wyznaczania kierunku firmy – wizji i strategii, planowania i wdrażania zmian w organizacji. Prowadzi coaching indywidualny i zespołowy, a także szkolenia dotyczące tworzenia zespołów i kierowania nimi, rozwijające umiejętności z zakresu komunikowania się, rozwiązywania trudnych, konfliktowych sytuacji, organizowania czasu pracy, radzenia sobie ze stresem.
W swojej pracy jest nastawiona przede wszystkim na dostarczanie konkretnych, potrzebnych kompetencji oraz wspieranie potencjału istniejącego w ludziach. Zajmujące są dla niej te dziedziny i sytuacje, w których można twórczo zastosować psychologiczne metody dla budowania konkretnych, lepszych rozwiązań.