Trener umiejętności poznawczych

Współczesny świat stawia przed człowiekiem bardzo wysokie wymagania odnośnie wykorzystywania własnych zdolności i umiejętności poznawczych: percepcji, pamięci, myślenia, czytania itd. Lawinowo narastająca wiedza ogólna i specjalistyczna sprawia, że podstawowym wyzwaniem dla współczesnego człowieka jest nabycie umiejętności lepszego korzystania z własnego potencjału oraz stałe uczenie się, pogłębianie własnej wiedzy, zmiany zawodu i nabywanie nowych kompetencji.
W ramach studiów można poznać podstawy funkcjonowania poznawczego człowieka, teoretyczne podstawy jego usprawniania oraz nabyć praktyczne umiejętności kierowania rozwojem innych ludzi w tym zakresie. W trakcie zajęć uwzględniane są zarówno znane i dobrze udokumentowane stwierdzenia dotyczące funkcjonowania poznawczego człowieka, jak i najnowsze doniesienia z zakresu neuronauki.
Kierownik studiów – prof. dr hab. Ewa Czerniawska
Z-ca kierownika – dr Dorota Karwowska
Na studia będą przyjmowane wyłącznie osoby posiadające wykształcenie wyższe magisterskie lub licencjackie z zakresu szeroko rozumianych nauk społecznych i humanistycznych (psychologia, pedagogika, socjologia, filozofia, stosowane nauki społeczne, itp.).
Zajęcia podzielone są na trzy bloki tematyczne. Po każdym bloku słuchacze przystępują do egzaminu, który ma charakter testu jednokrotnego wyboru, a na jego treść składają się pytania przygotowane przez wszystkich prowadzących zajęcia w danym bloku.
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany terminu zajęć z powodu nieprzewidzianych okoliczności (np. nagłej choroby wykładowcy).
Plan zjazdów zostanie podany wkrótce.
Kierownik specjalizacji:

prof. dr hab. Ewa Czerniawska
Wykładowcy:
- prof. dr hab. Ewa Czerniawska
- prof. dr hab. Maria Ledzińska
- prof. UW, dr hab. Maciej Haman
- dr hab. Joanna Czarnota-Bojarska
- dr hab. Marcin Zajenkowski
- dr Dorota Karwowska
- dr Zuzanna Toeplitz
- dr Dorota Król
- dr Katarzyna Grunt-Mejer
- dr Maciej Stolarski
- dr Bartłomiej Wrzałka