Psychologia w praktyce

Psychologia w praktyce
O studiachRekrutacjaCzesneProgram studiówPlan zjazdówWykładowcyMateriały dla słuchaczy

Głównym celem studiów jest rozwinięcie umiejętności psychologicznych i społecznych przydatnych w codziennym funkcjonowaniu uczestników zarówno w środowisku pracy, jak i poza nim.

W szczególności celami studiów jest podniesienie umiejętności uczestników w poniższych obszarach:
• komunikacja interpersonalna,
• komunikacja asertywna,
• negocjacje,
• wystąpienia publiczne,
• rozpoznawanie emocji i zarządzanie emocjami,
• radzenie sobie z nadmiernym stresem,
• budowanie dobrych relacji w pracy,
• radzenie sobie w sytuacji konfliktu,
• kreatywne rozwiązywanie problemów,
• efektywne zarządzanie sobą w czasie,
• ustalanie, planowania i realizacja celów,
• automotywacja i motywowanie innych,
• znajdowanie równowagi praca-dom,
• dbanie o własny dobrostan.

Dla kogo?
Adresatami studiów „Psychologia w praktyce” są:
• absolwenci studiów wyższych (magisterskich lub licencjackich), niezależnie od ukończonego kierunku studiów
• osoby, które dążą do rozwoju swoich kompetencji psychologicznych i społecznych
• osoby, które dostrzegają znaczenie wykorzystania kompetencji psychologicznych i społecznych w codziennym życiu prywatnym i zawodowym

O studiach w skrócie
  • 2 semestry
  • 200 godzin dydaktycznych
  • zjazdy średnio co 2 tygodnie
  • zajęcia w soboty i niedziele
  • absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na UW

 

Kierownictwo studiów – dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik i dr Katarzyna Sekścińska

Na studia będą przyjmowane osoby posiadające wykształcenie wyższe (magisterskie lub licencjackie).

Limit miejsc
Limit miejsc: 16 osób
O przyjęciu na studia decyduje wynik rozmowy kwalifikacyjnej.
Terminy
  • Rejestracja: od 1 czerwca 2018 r. do 14 października 2018 r.
  • Rozmowy kwalifikacyjne: wrzesień 2018 r.
  • Rozpoczęcie studiów: październik/listopad 2018 r.
Etap pierwszy (rejestracja)

1. Kandydat rejestruje się na stronie Internetowej Rejestracji Kandydatów UW dla studiów podyplomowych.

2. Następnie należy wybrać kierunek i wypełnić w systemie dodatkowe dokumenty – podanie o przyjęcie na studia, wybór opcji płatności czesnego, życiorys i ewentualną ankietę (w zależności od kierunku studiów) oraz załączyć zdjęcie.

3. Kolejnym krokiem jest wydrukowanie z systemu IRK UW wypełnionych dokumentów (tylko podanie i życiorys, ewentualnie wymaganą ankietę), podpisanie ich i złożenie w sekretariacie studiów podyplomowych. Do dokumentów należy dołączyć odpis dyplomu.

4. Dokumenty można przesłać na adres sekretariatu listem poleconym, dostarczyć osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej.

5. Pod koniec terminu rejestracji skontaktujemy się telefonicznie z każdym z Kandydatów, by umówić dokładną godzinę rozmowy kwalifikacyjnej.

Etap drugi (decyzja Komisji Rekrutacyjnej)

1. Komisja Rekrutacyjna podejmuje decyzję o przyjęciu/nieprzyjęciu Kandydata na studia na podstawie zgłoszenia i wyniku rozmowy kwalifikacyjnej. Lista osób przyjętych będzie umieszczona na stronie internetowej studiów.

2. W zależności od wyniku rekrutacji generowana jest pisemna decyzja o przyjęciu/nieprzyjęciu na studia, która jest wysyłana do każdego z Kandydatów listem poleconym na adres korespondencyjny podany w zgłoszeniu.

Etap trzeci (po przyjęciu na studia)

1. Osoby przyjęte otrzymują drogą elektroniczną wiadomość zawierającą informacje organizacyjne.

2. W wyznaczonym terminie należy uiścić czesne za studia na konto Wydziału (szczegóły – patrz dział CZESNE).

3. Podczas pierwszego zjazdu każdy Słuchacz zobowiązany jest do podpisania Umowy o odpłatności za studia. Umowę przygotowuje sekretariat. Zobacz WZÓR umowy.

Przejdź do IRK

Informacje dla osób niebędących obywatelami Polski

Czesne w roku akademickim 2018/2019

Z radością informujemy, że w roku akademickim 2018/19 obowiązuje 5% zniżki* na czesne dla absolwentów studiów wyższych Uniwersytetu Warszawskiego. W imieniu Alma Mater dziękujemy, że wybieracie jakość kształcenia podyplomowego na Wydziale Psychologii UW! 📣

*zniżka dotyczy naboru na wszystkie kierunki studiów podyplomowych na Wydziale Psychologii UW w roku akademickim 2018/2019

Termin wpłaty pierwszej raty/całości czesnego:
7 listopada 2018 r.

a) jednorazowo za cały rok akademicki:
7 900 PLN – płatność do 7.11.2018

b) w dwóch ratach:
I rata: 4 050 PLN – płatność do 7.11.2018
II rata: 4 050 PLN – płatność do 15.12.2018
Łącznie: 8 100 PLN

c) w czterech ratach:
I rata: 2 075 PLN – płatność do 7.11.2018
II rata: 2 075 PLN – płatność do 15.12.2018
III rata: 2 075 PLN – płatność do 28.02.2019
IV rata: 2 075 PLN – płatność do 30.04.2019
Łącznie: 8 300 PLN

Każdy słuchacz otrzymuje indywidualny numer konta, który dostępny jest w systemie USOSweb. Na to konto należy dokonywać wszystkich opłat.

Faktury
Faktury na słuchacza
1. Słuchacz może otrzymać fakturę za naukę na studiach podyplomowych.
2. Prośbę o wystawienie faktury słuchacz zgłasza każdorazowo do sekretariatu studiów podyplomowych składając wniosek o wystawienie faktury (pobierz).
3. Faktury wystawiane są zawsze na dane słuchacza.

Faktury na firmę
1. Jeżeli firma finansuje udział słuchacza w studiach istnieje możliwość wystawienia faktury na dane firmy.
2. W takim przypadku zamiast standardowej umowy o odpłatność za studia podpisywana jest umowa trójstronna – między UW, firmą a słuchaczem (wzór umowy można otrzymać mailem).
3. Po uiszczeniu opłaty słuchacz przesyła formularz (pobierz) z danymi do faktury na firmę.
4. Istnieje możliwość wystawienia także faktury PRO-FORMA na firmę, która opłaca czesne za słuchacza. W tym przypadku konieczne jest złożenie wniosku o wystawienie faktury pro-forma (pobierz) oraz podpisanie umowy trójstronnej.

Studia liczą 200 godzin dydaktycznych, w tym 56 godzin wykładów oraz 144 godziny warsztatów.

1. Psychologia emocji i motywacji - dr hab. Maciej Stolarski
(Czyli opowieść o tym jakie miejsce zajmują i jaką rolę pełnią w naszym życiu odczuwane emocje i motywacja do działania)
wykład – 12 godzin, 3 ECTS
Podstawowym celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z wiedzą na temat uwarunkowań, natury i konsekwencji procesów emocjonalnych i motywacyjnych w życiu człowieka. Przedstawione zostanie rozróżnienie na refleksyjne i automatyczne systemy emocji i motywacji. Omawiane zjawiska będą analizowane zarówno z perspektywy badań i teorii psychologicznej, jak i w kontekście codziennego funkcjonowania człowieka oraz potencjalnych zastosowań przekazywanej wiedzy w praktyce zawodowej i w relacjach interpersonalnych.

2. Psychologia społeczna - dr hab. Maciej Stolarski
Czyli opowieść o tym, jak inni ludzie oddziałują na nas i jak kształtują się nasze przekonania)
wykład – 12 godzin, 3 ECTS
Zasadniczym celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z zagadnieniami uwarunkowań społecznego funkcjonowania jednostki w grupie, relacji międzygrupowych, a także poznanie reguł rządzących spostrzeganiem społecznym oraz mechanizmów stojących za zmianą i modyfikacją postaw oraz relacji międzygrupowych. Omawiane zagadnienia będą dyskutowane zarówno z poziomu teorii psychologicznej, jak i w kontekście potencjalnych zastosowań w kontekście funkcjonowania w miejscu pracy oraz kierowania zespołem i organizacją.

3. Psychologia różnic indywidualnych - prof. dr hab. Bogdan Zawadzki
(Czyli krótka opowieść o temperamencie i stylach poznawczych i ich oddziaływaniu na nasze codzienne funkcjonowanie)
wykład – 4 godziny, 1 ECTS
Przedmiotem wykładu będzie przedstawienie w zarysie historii oraz najnowszych ustaleń badawczych psychologii temperamentu oraz zagadnień związanych ze stylami poznawczymi. Przedstawiona zostanie również rola temperamentu i stylów poznawczych w codziennym funkcjonowaniu człowieka.

4. Psychologia poznawcza - dr Dorota Kobylińska
(Czyli opowieść o uważności, uczeniu się, zapamiętywaniu i przypisywaniu znaczenia nowym informacjom)
wykład – 12 godzin, 3 ECTS
Wykłady mają na celu przybliżenie uczestnikom wiedzy psychologicznej (popartej wynikami badań naukowych) z zakresu wybranych procesów poznawczych. Opisywane będą głównie mechanizmy poznania społecznego, które uczestnicy mogą identyfikować w swoim codziennym życiu zawodowych i prywatnym. Uzyskana wiedza może przydać się w lepszym rozumieniu procesów spostrzegania, interpretowania sytuacji czy podejmowania decyzji.
5. Psychologia organizacji i pracy - dr Rafał Stefański
(Czyli opowieść o człowieku w różnorodnym środowisku pracy)
wykład – 8 godzin, 2 ECTS
Celem wykładu jest przegląd zagadnień psychologii organizacji i pracy, tworzący ramę i wprowadzenie do wykładów i warsztatów skoncentrowanych na specyficznych wyzwaniach funkcjonowania ludzi w organizacjach i umiejętnościach przydatnych w zwiększaniu efektywności i dobrostanu pracowników, zespołów, organizacji.
6. Psychologia ekonomiczna - dr Katarzyna Sekścińska
(Czyli opowieść o tym, jak być świadomym konsumentem i jak zarządzać swoimi finansami)
wykład – 8 godzin, 2 ECTS
Wykłady będą przedstawiały psychologiczne czynniki determinujące codzienne wybory finansowe, zwiększą świadomość konsumencką uczestników i pokażą im jak mądrze gospodarować ograniczonym budżetem.
7. Skuteczne komunikowanie się - dr Katarzyna Sekścińska
(Czyli jak mówić by nas słuchano i jak słuchać by dobrze zrozumieć)
warsztat – 24 godziny, 4 ECTS
Warsztat ma na celu doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się, zarówno werbalnego, jak i niewerbalnego.
8. Zarządzanie emocjami - mgr Piotr Pawłowski
(Czyli jak sprawić bym to ja rządził emocjami a nie one mną)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Celem warsztatu jest nauczenie uczestników mechanizmów leżących u podłoża emocji, a zwłaszcza tych, które umożliwiają ich samokontrolę czy regulację.
9. Osiąganie celów i motywacja - dr hab. Mirosława Huflejt - Łukasik
(Czyli jak sprawić by się chciało i jak przekuć chęć w działanie)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Zajęcia dostarczają wiedzę na temat uwarunkowań przedsiębiorczości oraz stawiania i realizowania celów oraz umiejętności skutecznego formułowania celów, planowania ich realizacji, pracy nad przekonaniami związanymi z celami. Ponadto podczas warsztatu wiedza dotycząca źródeł motywacji zostanie przełożona na świadomość indywidualnej motywacji oraz umiejętność automotywowania się do konkretnych celów, a także uruchamiania własnych mocnych stron i zasobów.
10. Efektywne zarządzanie sobą w czasie - dr Katarzyna Sekścińska
(Czyli jak zrealizować to co zaplanowałem na dziś zanim zerwę kartkę z kalendarza)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Warsztaty będą miały na celu doskonalenie umiejętności efektywnego zarządzania sobą w czasie. Zajęcia dostarczą narzędzi i technik pozwalających diagnozować przeszkody utrudniające zarządzanie sobą w czasie oraz usprawniać realizację zadań i celów w ograniczonym czasie.
11. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - mgr Piotr Pawłowski
(Czyli jak zrobić dobre wrażenie i skutecznie mówić do audytorium)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Celem zajęć jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności pomagających im świadomie kształtować swój wizerunek w oczach innych, a przede wszystkim radzić sobie dobrze w sytuacjach publicznych wystąpień.
12. Trening asertywnego komunikowania się w pracy - dr Dorota Kobylińska
(Czyli jak wyrażać własne potrzeby i uczucia, szanując prawa swoje i rozmówcy)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Zajęcia mają na celu doskonalenie asertywności w obszarze komunikacji interpersonalnej oraz poczucia własnej wartości, zgodnie z akcentowaniem własnych praw oraz szanowaniem praw innych osób. Uczestnicy na podstawie mini-wykładów, dyskusji, ćwiczeń indywidualnych i grupowych będę mieli okazję zarówno do poszerzenia wiedzy na temat asertywności jak i doskonalenia umiejętności asertywnego zachowania się.
13. Budowanie relacji ze współpracownikami i z przełożonym - mgr Piotr Pawłowski
(Czyli jak budować konstruktywne relacje w środowisku pracy)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Celem zajęć jest trenowanie umiejętności pomagających budować konstruktywne relacje w pracy, mimo trudnych sytuacji i napięć.
Uwzględnione zostaną różne relacje służbowe.
14. Metody rozwiązywania konfliktów - mgr Piotr Pawłowski
(Czyli jak budować porozumienie w szczególnie trudnych sytuacjach)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Warsztat będzie obejmował tematykę konfliktu i metod jego rozwiązywania. Podczas zajęć omówiona zostanie dynamika konfliktu, typowe zachowania ludzi w sytuacji konfliktu.
15. Negocjacje - dr Rafał Stefański
(Czyli jak osiągnąć rozwiązanie możliwie optymalne dla wszystkich stron)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Celem warsztatu jest doskonalenie umiejętności negocjacyjnych, w szczególności jako umiejętności rozwiązywania konfliktów i budowania współpracy wewnątrz i między organizacjami, zespołami, społecznościami. Podstawowymi metodami dydaktycznymi są gry symulacyjne.
16. Trening budowania dobrostanu i równowagi w życiu (work-life balance) - dr Katarzyna Sekścińska
(Czyli jak zadbać o swój komfort w codziennym natłoku spraw i jak nie dać się stresowi)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Celem warsztatu jest wzmocnienie w uczestnikach umiejętności dbania o swój dobrobyt poprzez efektywne zarządzanie sobą w sytuacji stresowej i w sytuacji zmiany, utrzymywanie równowagi między pracą a życiem prywatnych (work-life balance) oraz poznanie własnych wartości.
17. Coaching ścieżki kariery - dr hab. Mirosława Huflejt – Łukasik
(Czyli jak zaplanować swoją przyszłość by zrealizować swoje marzenia)
warsztaty – 12 godzin, 2 ECTS
Zajęcia będą miały charakter warsztatu rozwojowego. W jego trakcie uczestnicy będą mieli okazję zwiększyć świadomość swoich osobistych celów zawodowych, zaplanować ścieżkę ich realizacji oraz doświadczyć działania technik coachingowych przydanych podczas planowania realizacji zamierzeń i budowania motywacji.

Zasady ukończenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych przez słuchacza jest zaliczenie wszystkich zajęć (uzyskanie 38 punktów ECTS) i uzyskanie pozytywnych ocen z 6 testów. Ocena końcowa ustalana będzie na podstawie średniej uzyskanej w 6 testach kończących wykłady.
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany terminu zajęć z powodu nieprzewidzianych okoliczności (np. nagłej choroby wykładowcy).

Semestr I

17-18.11.2018
1-2.12.2018
15-16.12.2018
12-13.01.2019
26-27.01.2019
9-10.02.2019

Semestr II

23-24.02.2019
09-10.03.2019
27-28.04.2019
11-12.05.2019
25-26.05.2019
01-02.06.2019
16-17.06.2019

Kierownik studiów podyplomowych:

Dr hab. Mirosława Huflejt-Łukasik

Prezes Zarządu CC Innovation. Twórczyni metody usług dla organizacji Multi-Level Concept oraz Szkoły Coachingu i Pracy z Grupami MLC. Pionierka coachingu w Polsce, senior coach i superwizor The European Coaching Federation (EuCF), akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu. Laureatka nagrody „Skrzydła za dbałość o standardy coachingu” przyznanej – podczas Gali z okazji 15-lecia coachingu w Polsce – przez całe środowisko coachów: Stowarzyszenie Coachów Polskich, Izbę Coachingu, ICF (International Coach Federation) i EMCC (European Mentoring and Coaching Council).

Pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, autorka studiów podyplomowych – ,,Coaching w organizacji” oraz współautorka studiów ,,Psychologia w coachingu”, ,,Psychologia w praktyce – efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym” oraz realizowanych na ALK ,,Coaching zespołów w podejściu MLC’’. Ponadto wykładowca na studiach: ,,Psychologia zarządzania personelem”, ,,Psychologia zachowań rynkowych”, ,,Psychologiczne podstawy komunikacji medialnej”, ,,Psychologia dla liderów”, ,,Psychologia pozytywna w praktyce – trener umiejętności psychospołecznych” oraz w Wydziale Zarządzania ,,Doradztwo zawodowe”. W SWPS prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych ,,Psychologia klienta w marketingu usług”, ,,Praktyczna psychologia społeczna”, ,,Metodyka i psychologia zarządzania projektami”, a na UMCS – w ramach studiów ,,Coaching i mentoring”. Prowadziła też zajęcia w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN na studiach ,,Executive Doctor of Business Administration Program”.

Ponad 25 lat pracuje z klientem indywidualnym oraz z zespołami, zarządami firm i kluczowymi menedżerami w organizacjach. Wspiera klientów konsultacjami specjalizując się w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, w tym pozyskiwaniem odpowiednich pracowników i efektywnością ich pracy, rozwiązywaniem problemów, także w obszarze wyznaczania kierunku firmy – wizji i strategii, planowania i wdrażania zmian w organizacji. Prowadzi coaching indywidualny i zespołowy, a także szkolenia dotyczące tworzenia zespołów i kierowania nimi, rozwijające umiejętności z zakresu komunikowania się, rozwiązywania trudnych, konfliktowych sytuacji, organizowania czasu pracy, radzenia sobie ze stresem.

W swojej pracy jest nastawiona przede wszystkim na dostarczanie konkretnych, potrzebnych kompetencji oraz wspieranie potencjału istniejącego w ludziach. Zajmujące są dla niej te dziedziny i sytuacje, w których można twórczo zastosować psychologiczne metody dla budowania konkretnych, lepszych rozwiązań.

Zastępca kierownika studiów podyplomowych:

Dr Katarzyna Sekścińska

Doktor psychologii, ukończyła Międzykierunkowe Studia Ekonomiczno-Menadżerskie, ekonomistka, zatrudniona na stanowisku adiunkta w Katedrze Psychologii Społecznej (Zespół organizacji i pracy) na Wydziale Psychologii UW.

Jej zainteresowania naukowe skupiają się przede wszystkim wokół zagadnień psychologii ekonomicznej, psychologii pracy, psychologicznych determinant podejmowania decyzji (w tym również decyzji ryzykownych). Wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii wykorzystuje w praktyce, prowadząc warsztaty i treningi, m.in. zakresu komunikacji, prowadzenia i pracy w grupie, kontroli i zarządzania emocjami, podstawowych umiejętności psychologicznych i zarządzania sobą w czasie.

Jest autorką kilkunastu publikacji naukowych w krajowych i międzynarodowych czasopismach oraz kilkudziesięciu wystąpień konferencyjnych na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Członkini 6 międzynarodowych towarzystw naukowych (m.in. International Association of Applied Psychology, International Association for Research in Economic Psychology, Society for Personality and Social Psychology).

Prof. dr hab. Bogdan Zawadzki
Profesor doktor habilitowany, profesor zwyczajny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Opublikował prace z zakresu psychologii różnic indywidualnych: psychologii temperamentu i obszarów pokrewnych – diagnostyki psychologicznej, genetyki zachowania oraz traumatycznego stresu. Najnowsze badania dotyczą wpływu katastroficznych wydarzeń na zdrowie psychiczne osób poszkodowanych oraz terapii zaburzeń pourazowych.

Dr hab. Maciej Stolarski
Psycholog, członek Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych na Wydziale Psychologii UW.

Jego zainteresowania naukowe skupiają się przede wszystkim wokół zagadnień inteligencji emocjonalnej, orientacji temporalnej oraz pogranicza sfer osobowości i intelektu. Współpracuje z wybitnymi umysłami światowej psychologii, m.in. Philipem G. Zimbardo czy Gerladem Matthewsem.

Wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii wykorzystuje w praktyce, prowadząc warsztaty i treningi, m.in. zakresu inteligencji emocjonalnej, diagnostyki psychologicznej, komunikacji, a także szybkiego czytania. Jest autorem licznych publikacji naukowych, m.in. w prestiżowych czasopismach o zasięgu światowym, takich jak Journal of Happiness Studies, Intelligence, Personality and Individual Differences, PLoS One czy Time & Society. Współautor monografii Temperament i poznanie: energetyczne i czasowe zaplecze umysłu (2013, Scholar); redaktor tomu Time Perspective Theory: Review, Research, Application (2014, Springer).

Dr Dorota Kobylińska
Od roku 2003 adiunkt na Wydziale Psychologii UW (absolwentka tego wydziału oraz Zarządzania i Marketingu na SGH). Wykładowca, trener oraz coach biznesu.

Prowadzi zajęcia z zakresu psychologii osobowości, emocji i motywacji oraz pracy z grupą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą głównie psychologii emocji (w tym: emocji nieświadomych oraz mózgowych mechanizmów emocji), regulacji emocji, wspierania rozwoju osobowości.

Brała udział w ponad trzydziestu psychologicznych konferencjach międzynarodowych i krajowych. Członek European Association of Social Psychology, Society of Personality and Social Psychology oraz Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Specjalizuje się w szkoleniach z komunikacji interpersonalnej, inteligencji emocjonalnej oraz motywacji.

Dr Rafał Stefański
Doktor psychologii, trener umiejętności miękkich, konsultant, coach.

Jako pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego w latach 1988-1998 prowadził badania i zajęcia dydaktyczne w obszarach neuropsychologii społecznej, psychologii społecznej oraz psychologii organizacji i pracy. Od roku 1990 trener umiejętności miękkich (m.in. negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, rozwiązywanie problemów, praca zespołowa, kierowanie i przywództwo). Jako konsultant wspiera organizacje w tworzeniu, wdrażaniu i rekonstrukcji systemów zarządzania zasobami ludzkimi. Pracuje jako coach, a także facylitator (sesji strategicznych, procesu rozwiązywania problemów, sesji kreatywności, budowania scenariuszy strategicznych a także debat i konsultacji społecznych). Jest autorem dydaktycznych gier symulacyjnych (negocjacje, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, praca zespołowa). Prowadzi wykłady i ćwiczenia na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej i Akademii Leona Koźmińskiego.

Mgr Piotr Pawłowski
Coach, trener i konsultant CC Innovation. Absolwent i pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył dwuletni kurs z zakresu wspierania rozwoju psychologicznego ludzi przy Ośrodku „Synapsis”. Certyfikat Mistrza NLP zdobył w Polskim Instytucie NLP. Posiada Europejski Certyfikat Psychoterapii (ECP). Certyfikowany coach MLC. Akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu.

Współpracował z Warszawską Grupą Konsultingową Sp. z o. o. jako konsultant, członek zespołu prowadzącego audyty menedżerskie oraz kierownik projektu badań satysfakcji pracowniczej. Udziela konsultacji w obszarach dotyczących selekcji, rekrutacji, budowania zespołów.

Prowadzi coaching w organizacjach. Z menedżerami różnych szczebli pracował nad rozwojem konkretnych umiejętności menedżerskich, zarządzaniem emocjami, autoprezentacją. Z zespołami pracował nad rozwiązywaniem konfliktów, optymalizacją współpracy, tworzeniem wspólnej wizji. W coachingu osobistym wspierał klientów w procesie zmian życiowych, planowaniu ścieżki kariery, radzeniu sobie ze stresem.

Od wielu lat pracuje jako trener. Prowadzi szkolenia poświęcone nawiązywaniu kontaktu, przywództwu, asertywności, autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej w sytuacjach problemowych, inteligencji emocjonalnej.

W Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi zajęcia dla studentów specjalizacji „Psychoterapia” oraz warsztaty na studiach podyplomowych „Coaching w organizacji”, “Psychologia zarządzania personelem”, „Psychologia dla liderów”. Współpracował również ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej jako wykładowca i trener, m.in. prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych „Metodyka i psychologia zarządzania projektami”, “Praktyczna psychologia społeczna”, a także zajęcia z psychometrii na studiach magisterskich. W CC Innovation prowadzi m.in. zajęcia w ramach Szkoły Coachingu i Pracy z Grupami MLC.

W pracy z ludźmi nastawiony na wsparcie w poszukiwaniu nowych perspektyw i naukę umiejętności. Pamięta o sile pozytywnych emocji.